paula-in-australie.reismee.nl

Arrived in Ozzie!

Lieve allemaal,

Vrijdagochtend 28 januari was het dan zover; met een geweldig lief afscheidscomité, bestaande uit papa, mama, mijn grote schwezz, en mijn lieve vriendinnetjes Kamé, Laura, Manon, Cathérine en Yenkim stond ik op schiphol met mijn rugzak en backpack (slechts 15 kilo!) en was het dan zover; na maanden van voorbereiding, stress en aftellen stond mijn Australië-avontuur op het punt te beginnen! Hoewel ik er al heel lang erg naar uitkeek, was het moment dat ik in mn eentje de douane doorging wel even slikken. Het dringt dan toch tot je door, jij staat in je eentje aan de ene kant en al je dierbaren aan de andere kant, en de komende 6,5 maanden zie je niemand meer.
De vlucht verliep op rolletjes, eenmaal in de lucht mocht ik het felbegeerde pakketje openen en alle lieve berichtjes van vriendinnen en familie lezen (special thanks to daddy!) waarbij in de eerste instantie wel enkele traantjes vloeiden, maar wat al gauw overging in lachen vanwege alle foto's, opgehaalde herinneringen en opbeurende teksten. De vlucht van Kuala Lumpur naar Melbourne heb ik (typisch) geheel slapend doorgebracht, dus al met al vond ik het geen enkel probleem om zo lang in het vliegtuig te moeten zitten.
Eenmaal geland om 9 uur s'avonds werd ik opgewacht door een vrolijke Australiër die me vrolijk kletsend naar het hostel reed. So far so good. Mijn eerste struikelpuntje beleefde ik toen ik bij mijn accomodatie aankwam; er was iets misgegaan met de reservering en ze verwachtten me pas de dag erop. Er was nog wel een plekje vrij, maar ipv de 10 female dorm werd ik bij 5 mannelijke Engelsen en Ieren gedumpt. Maar no worries, ze waren heel aardig en hebben nog geholpen het onmogelijke slot van mn backpack te krijgen.
De volgende dag ben ik al vroeg richting strand vertrokken, en eenmaal terug in het hostel ben ik verhuisd naar de female dorm en ontmoette ik Manon, die me uitnodigde met haar en een paar andere mensen naar de finale van de 'Australian Open' te gaan kijken op Federation Square, waar een heel groot scherm hing. Daar eenmaal aangekomen zag ik één van de meisjes plotseling naar een jongen zwaaien, en jawel hoor, de enige Nederlander van wie ik wist dat hij ook op dat moment in Melbourne zat, heb ik de eerste dag gelijk gezien! Heel grappig.
De volgende dag ben ik met Manon en Ellen wederom naar het strand geweest en heb ik s'avonds mijn eerste kennismaking met de befaamde 'goon' (cheap-ass wijn waar je een gruwelijke kater van krijgt) gehad, en zijn we uiteindelijk met een groep van 7 dutchies in een bar beland waar we waterpijp konden roken. Grappig om te zien dat niemand elkaar eigenlijk kent, maar dat er zo makkelijk contact wordt gelegd en er een heerlijk losse sfeer hangt, dat maak je in Nederland niet gauw mee. Echt onwijs leuke avond gehad.
De afgelopen dagen heb ik Melbourne een beetje verkend met verschillende mensen, en ben ik ook tamelijk cultureel verantwoord bezig geweest, zo ben ik onder meer al bij de Victoria Market geweest (markt met etenswaren, kleding en prullaria), heb ik door de prachtige Botanical Garden gewandeld, en een bezoekje gebracht aan 'the National Gallery' en 'the Australian Centre for the Moving Image', waar je onder meer videospelletjes kunt spelen. Ik heb denk ik zelden iets gedaan waar ik slechter in was, mijn poppetje bleef maar crashen en in afgronden storten, maar het was wel vermakelijk om als een stel krijsende koters voor het gigantische scherm woeste bewegingen te maken met ons wii-stuur, terwijl een paar beteuterde kinders lijdzaam toe stonden te kijken en moesten wachten totdat ik er genoeg van had elke keer als laatste speler te eindigen.
Tot nu toe zit ik nog steeds in mijn überchille hostel, en is de kamerzoektocht nog niet heel erg op gang gekomen. Afgelopen woensdag ben ik hier wel bij 2 vestigingen van een woningcorporatie langsgeweest, maar dat was geen groot succes: het eerste gebouw was enkel bevolkt door aziaten, met kamers va ca. 8m2 in hysterisch oranje geschilderd, en dat voor het luttele bedrag van 300 dollar per week. (ja, jullie lezen het goed, per wéék) Tempting, but no. Het tweede gebouw was qua locatie geweldig, maar ze hadden enkel appartementen á 400 dollar per week beschikbaar, en dat vond ik toch een tikkeltje ongezellig en prijzig. Vandaag heb ik twee kamers bezichtigt, maar ondanks de acceptabele prijs vond ik het wel erg shabby, dus dat wordt nog even verder zoeken. Gelukkig komt Manon (uit Utrecht, die net als ik aan Deakin gaat studeren) vanavond aan, dus hopelijk hebben we samen meer succes met de huizenjacht! Ik houd jullie op de hoogte....

Cheers!

Paula

Reacties

Reacties

Joelle

Heej liefje!! Superleuk om je eerste blog te lezen!! Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen en heb er heel veel vertrouwen in dat je snel iets semi-bewoonbaars gaat vinden!! Het komt allemaal goed, heel veel succes en plezier!! liefs, joele

China

Haaai schwezzzz!!

Super leuk verhaal!! :-) Het meeste wist ik natuurlijk al, maar toch leuk om t allemaal weer langs te zien komen. Die prijzen zijn btw echt fuckin bizar... Hoop dat je met manon samen meer succes hebt, keep me posted! Heel veel plezier de komende dagen en go easy on the goon...;-) Mis je! Liefs xx

Mama

Paulske,
tussen de verhuisbedrijven van Kim door van je verhaal genoten. Veel was al bekend maar altijd leuk om te lezen. Grootste verrassing: Ik dacht je was een kei in videopopptjes besturen maar tja.....
en wat een kamer in Melbourne betreft, moeten jullie je wellicht instellen op: not tempting, but yes.
Veel liefs van
Mama

Marcel

Ha die Paula,

Fijn om over jouw eerste belevenissen te lezen. Geschreven in het heerlijke Paula-proza! Zo reizen wij allemaal een beetje met je mee inderdaad en wordt de toch wel immense afstand ineens een stuk kleiner. Heel veel succes met het vinden van een goede kamer, maar met jouw locale contacten zal dat wel lukken.

Pas op met de felle zon en de goedkope wijn,

Liefs, Marcel

Fred

Tempting but, no... Haha! Mijn god, kamers voor een paar honderd euro per week?! Ongelofelijk, ik snap dat je het even niet zo positief in zag, maar je vind vast wel iets schat! Even verder zoeken, misschien mensen om je geen vragen die je kent en het komt vast goed! Geniet ervan, blijf lekker schrijven want daar geniet ik van, en spreek je snel!

Liefs

Evos

Paulos! Wat super leuk om de berichtjes en verhaaltjes van je te lezen! Wel erg lelijk zeg van die kamers, ik duim voor je dat jullie binnenkort meer succes hebben. Hou je taai daar aan de andere kant van de wereld, kijk maar uit voor die wijn en tot het volgende verhaal!! Dikke kus

Po

Haa Schwezzie,
Mama vertelde me dat je je eerste verhaal had gepost, dus ik ben meteen achter de computer gedoken, haha;) Mooi dat alles goed gaat, kamer komt vanzelf wel, belangrijkste is dat je het daar naar je zin hebt natuurlijk:) Spreek je snel en verheug me al op het volgende verhaal,
kus je zusje

Daphne

Ha Paulus,

Mooi verhaal. En inderdaad in heerlijk Paula proza. Ik hoor je het zo zeggen. Komen er snel ook wat foto's?

Succes met de kamerjacht de komende tijd. Ik hoop dat je snel een plekje vindt.

Geniet van elke dag, de tijd vliegt.

Liefs en kus,

Daphne

Liz

Hi Puk!
Wat een goed begin! Helemaal vlekkeloos en gelukkig heb je geen last van overstromingen en al dat soort ongein!
Heel veel succes met de huizenjacht, maar heb het gevoel dat dat wel goed komt;)

Dikke kus! Liz

Jet

Fijn dat je aangekomen bent Paula! Nu lekker even wennen aan heel het Australische gebeuren :). Succes met de huizenzoektocht!!
xx
(En groetjes van Koen)

Kamé

Paulie!

Klinkt al goed zeg! Foto's foto's!! Goed dat je al lekker aan het ingereren bent daar ;) Gezellig he, overal ter wereld die Nederlanders! Kamer gaat goedkomen, en misschien de eisen een klein beetje bijstellen anders? Heel veel succes en geniet lekker van je welverdiende vrije tijd voordat je ook daar hard aan de slag moet!

Kus!

Papa

Paula, mooi je verhaal te lezen, jij in Sydney en ik kijk uit over de parkeerplaats van Jan Linders - zo liggen de verhoudingen.
Dat met huisvesting gaat wel lukken, maar is altijd een beetje doorbijten in het begin. Fijn ook dat je toch al aardig wat mensen hebt leren kennen, en je zit er pas een ruim een week. Ik kijk uit naar het vervolg.

Liefs,

Papa

Ellen

Hee Paultje! Ai wat vervelend van die hoge prijzen en kamers, maar dat komt goed! Verder super leuk om je verhaal te lezen! Ik ben benieuwd naar de volgende! X

Axel

Liebe Paula,
ich wünsche dir einen tollen Aufenthalt in Australien und noch viele Besuche am Strand. Die Wohnungspreise sind ja extrem teuer und deshalb wünsch ich dir succes met de huizenjacht und weiterhin eine tolle Zeit.
Viele liebe Grüße von Axel

Catherine

Paultjeee!!!

Heerlijke verhalen (mail en deze leuke site)! Ben blij dat je goed bent aangekomen en dat je het al zo naar je zin hebt. Ik zal voorlopig maar niet gaan klagen over de huurprijzen in Utrecht merk ik? ;)
Ik ga je snel lekker uitgebreid mailen. Tot nu toe nog niet echt tijd voor gehad maar ik begin binnenkort weer met studeren haha.

kusje!!

Wendy

Poeelaaa,

nu ben ik helemaal op de hoogte! Wat een leuk verhaal! Maar wat een bizar dure prijzen.. holy! Hoop dat je meer geluk hebt met zoeken saampjes.
Misschien heeft één van de shabby tatoeage mannen wel wat insider tips, zijn ze toch nog een beetje nuttig ;)

Succes en ik ben heel benieuwd naar je volgende verhaal!

Liefs xx

Laura

Hoooi Paul! Leuk je eerste verhaaltje te lezen. Die kamer is wel ff slikken, maar dat komt wel goed schatje ;)! Genietze..!
X

Alinda

Het is tijd voor een update ;)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!