paula-in-australie.reismee.nl

De Afschrikwekkende Huizenjacht, Lorne & settelen in Melbourne

Lieve Koala's & Kangaroe's,

Time flies when you're having fun... Ik kan deze cliché-uitspraak sinds ik hier ben eigenlijk alleen maar beamen. Vandaag keek ik in mijn agenda en zag tot mijn verbazing dat het alweer een maand geleden is dat ik uit Nederland ben vertrokken. Hoog tijd voor een nieuwe update!

Wat betreft de huizenjacht; (ik heb inmiddels veel nieuwsgierige en tevens bezorgde berichten gekregen hoe het daarmee gaat) die verliep in de eerste instantie niet heel soepel. Ik heb in totaal zo'n 10 kamers bekeken en ongeveer 40 aangeboden gekregen (nadat een vriend had aangeraden dat ik een advertentie moest plaatsen op Gumtree, de australische variant van Marktplaats). Maar de reacties daarop leken me niet al te betrouwbaar, 1 keer heb ik zelfs een smsje gekregen met de tekst; 'I have a room for you to rent, rent free...' Sure. Ranzigebedomptekamers, instortende huizen, weirdo's van huisgenoten danwel huisbazen, torenhoge huren en contracten voor minimaal 6/12 maanden zijn hier in Melbourne blijkbaar helaas eerder regel dan uitzondering.
Voordat jullie je nu bezorgd afvragen of ik nu nog steeds elke nacht een kamer met 8-10 man moet delen, dat is gelukkig niet het geval! Door een wonderlijke speling van het lot woon ik nu grappig genoeg sinds anderhalve week bij mijn vroegere oppas Sarah en haar Ozzie-boyfriend Emile in hun appartement. Hele leuke, lieve grappige jonge mensen, die in één van de hipste wijken van Melbourne wonen (voor de google-mappers onder jullie; st. Kilda), met volop winkels, restaurants & uitgaansgelegenheden, en op een steenworp afstand van het strand. Het is wel tamelijk ver van Burwood (saaie sleepy suburb waar mijn campus ligt) maar de verbindingen met de tram zijn goed en ik hoef gelukkig niet elke dag naar de universiteit.
Sarah & Emile bieden geregeld aan me mee op sleeptouw te nemen, waar ik dankbaar gebruik van maak. Zo zijn we vandaag met z'n drieën naar Torquay gereden, een bekend surfplaatsje op zo'n 1,5 uur rijdenvan Melbourne,waar Sarah en ik een wetsuit & board hebben gehuurd en de golven zijn ingedoken, terwijl Emile getracht heeft onze moves op camera vast te leggen. (Helaas voor jullie worden deze beelden niet vrijgegeven.) Ondanks het feit dat ik me nogal een idioot voelde als ik weer eens hysterisch lachend een poging tot staan deed en na een splitseconde weer viel en kopje onder ging, was het fantastisch en ben ik absoluut fan! Tegen het einde lukte het wel een paar keer een golf te pakken en meerdere seconden te staan en dat zonder les, dus ik was best tevreden. Kan niet wachten om weer te gaan...

De afgelopen weken heb ik met een aantal mensen die ik ken uit het hostel en vooral met Manon veel opgetrokken. De kamerjacht heeft in de eerste instantie aardig wat tijd en moeite gekost (de afstanden zijn hier zo gigantisch dat je voor het kijken naar 1 kamer al gerust 3 uur bezig bent), maar inmiddels zijn we beiden gesetteld en hebben we vanalles gedaan. Een greep uit de activiteiten; een paar keer naar de campus, naar de Victoria Night Market (optredens van bandjes + kraampjes met eten uit de hele wereld, zelfs de 'dutch pancakes' a.k.a poffertjes zaten erbij) waar ik o.a. mijn eerste 'Roo-burger' gehad (a.k.a. kangaroe), hebben we een openluchtfilm bijgewoond in de Botanical Gardens wat schitterend was, de tweedehandsshops in Brunswick street bezocht, etc. En ook niet onbelangrijk; we hebben een zeer geschikt alternatief voor de 'goon' gevonden, namelijk de aldi-wijn van slechts $2,50 per fles! Ook nog prima te drinken, dus ik ben zeer in mn nopjes. Voor de rest doen de prijzen namelijk pijn aan je ogen, van de huur voor kamers tot boodschappen tot boeken tot kleding, alles is schrikbarend duur. Ondanks de waarschuwingen van het thuisfront is het toch even slikken als je 2 keer zoveel in de supermarkt moet afrekenen voor exact hetzelfde voedsel in Nederland, of 120 AUD moet betalen voor verplicht aan te schaffen Birkenstocks (ging iets mis met mn linkervoet) ipv de 35 euro die je in Nederland zou betalen, dan spelen de 'gierige-hollander-genen' ongewildeven op...

Afgelopen maandagzijn wemet alle internationale studenten voor 3 dagen naar Lorne vertrokken, een pittoresk kustplaatsje op ca. 2,5 rijden van Melbourne (ware het niet dat uiteraard mijn bus er 4 uur over deed aangezien wij alle internationals van de andere campussen van Deakin moesten oppikken). In deze dagen zijn we vermaakt met hiken, surf-les, beach-yoga, een trip langs de Great Ocean Road, de schitterende 12 Apostles en het spotten van koala's, en uiteraard de typisch Australische BBQ's. Dit alles geheel kosteloos en onder het mom van ''om de moeilijke overgang naar een ander land en universiteit de verzachten''. Heel wat beter dan de UIT!
3 ontzettend leuke dagen gehad met ca. 200 internationale studenten, uit in totaal 37 landen. Hoewel hier direct bijgezegd moet worden dat de verdeling niet geheel evenredig was,als je nagaat dat zo'n 50% Amerikaans was. Wat ook een duidelijk stempel op de hele trip drukte door de bijbehorende luidruchtigheid & de populaireit van 'Beerpong' (drankspel met pingpongbal en plastic bekers). Maar je hoort mij niet klagen, zaten ontzettend leuke & grappige mensen tussen.
Meteen in de bus heb ik een heel aardig meisje uit Denemarken ontmoet met wie het goed klikte, en eenmaal aangekomen op locatie werden we onderverdeeld in 4 groepen, die op verschillende plaatsen sliepen, namelijk in een hotel, een hostel, of zeer schattige 'cottages' aan de rand van het bos. Manon en ik hadden de mazzel dat we in een cottage terechtkwamen, met 4 hele leuke roomies, namelijk Karin (Denemarken), Sara (Finland), Jackie (New York) en Ashley (Californië). De komende dagen veel met hun en andere mensen uit onze groep, 'Team Blue', opgetrokken.
En Lorne was nog maar het begin! Morgen begint de beruchte officiële introductie, genaamd 'O-week', en zullen er 10 dagen lang verschillende activiteiten georganiseerd worden, waaronder een beach + superheldenparty, uiteraard BBQ's en heuse 'mysterie-bussen' die ons naar onbekende party-locaties zullen brengen.
Daarna is het afgelopen met het louter pret hebben, rondhangen en chillen, want jaaa ik ben hier natuurlijk ook om te studeren. Afgelopen vrijdag ben ik officieel ingeschreven voor de vakken die ik graag wilde volgen. Op de valreep heb ik besloten het vak 'Australia Today' te volgen, omdat deze cursus speciaal voor internationale studenten wordt gegeven om een betere indruk van de Australische cultuur te krijgen. Een voorbeeld van een opdracht; 'Ga naar een footy-game (razend populaire sport hier; mix tussen rugby en American football geloof ik) en schrijf daar een verslag over.' Ik heb een pietsie mijn twijfels over de academische verantwoording van het betreffende vak, maar ach... Voor de rest sta ik ingeschreven voor vakken van journalistiek en 'professional & creative writing', waar ik heel erg veel zin in heb. Maar tegelijkertijd knijp ik 'm ook wel een beetje, want het is totaal iets anders dan mijn major en ik heb geen idee wat voor creatieve uitspattingen ze van me gaan verwachten, maar zoals de ozzies favoriete lijfspreuk luidt; 'no worries'! Daarnaast heb ik enkel op maandag, dinsdag en woensdag les, dus dat betekent lekker lang weekend & de mogelijkheid om vele tripjes te maken!
Tot slot; bedankt voor alle lieve, grappige,bezorgde en opbeurende berichten van jullie de afgelopen maand, ook al reageer ik misschien nieteven vlot, ik waardeer het enorm!

Veel liefs vanuit Down Under

p.s. Foto's ter illustratie volgen hopelijk snel, helaas lijkt het erop dat het benodigde kabeltje gesneuveld is, dus dat moet ik nog even zien op te lossen!

Reacties

Reacties

Lin

Pukk! Eindelijk, je leeft nog! Wat kan jij fantastisch schrijven, dat vak 'professional & creative writing' komt vast goed ;) Blij dat je nu gesetteld bent. Wat grappig dat je nu bij je oude oppas woont! Heerlijk verhaal, je plezier spat er van af!
Hier in ons kikkerlandje alles oke, de voorbereidingen voor het huisdiner zijn in volle gang (thema: 'all around the world' en ik heb china getrokken! Outfit woensdag al weten te scoren!). Nou pukkerd, enjoy your life en laat ons de volgende keer niet zo lang wachten op een leuk verhaaltje haha!
Kus

China Schwess

Hola sis!

Vanuit de auto, compleet natgeregend tijdens een sportief bedoeld wandeltochtje, lees ik gevuld met heimwee en jaloezie je verhaal... Klinkt echt super leuk, al die intro dingen!! Dat surfen bleek ik zelf geen talent voor te hebben, maar wie weet kun jij nog n blue crush carriere nastreven... Wijn voor 2,50 de fles wist ik het bestaan niet van, wonderbaarlijk genoeg... Maar dat is dan idd n meevaller vergeleken met de rest van de levensmiddelprijzen. Doe Saar en Emile de groetjes en ik bel je snel weer!! xx

Bo

Lieve Puk! Wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat daar, je hebt het echt naar je zin he!? Heel chill, mijn reiskriebels komen meteen weer opzetten haha.. Balen van je kabeltje, want foto's zijn zo leuk om ook te zien, dus regel dat maar snel! Geniet lekker van je O-week en we mailen snel!
XX

Rob

Hi Paula,

geweldig te lezen dat je het goed maakt daar. Die eerste berichten over huizen en kamers klonken niet echt goed, maar zoals altijd bij jou lukt het op gegeven moment toch en dan altijd meer dan goed. Ja, we hebben wat met de familie van Sarah en huizen - waren we eerst buren tot wij verhuisden, bleken ze vorig jaar ergens anders in Eindhoven het huis te hebben gekocht waar wij tien jaar eerder woonden.
En nu zit jij weer bij Sarah, zo ongeveer aan de andere kant van de wereld ....
En het mooie is natuurlijk dat je echt in het episch centrum zit van het leuke leven in Melbourne, en niet ergens in een slaapstad. Waar zit Manon ergens?

Jij op een surfplank, het is even wennen, maar toen je klein was, was jij natuurlijk een dolfijntje, dus dat past wel. Ik geloof alleen dat er daar veel haaien zitten, dus als je een zwarte driehoek boven water uit ziet steken, moet je hard "BOEH" roepen.

Heel veel plezier daar de komende tijd en zo tussen de bedrijven door ook wat aan de studie doen. Je hebt het volste recht op onderwijs, want deze week schreef UvU weer collegegeld van mijn rekening af, dus ze zijn je niet vergeten daar .....

Liefs,

Papa

pien

he paul, super fijn dat je bij je oude oppas kan vertoeven en echt een top locatie! Ik zou toch wel heel graag dat surf filmpje een keer willen zien:P, maar top dat het zo leuk was! Heel veel plezier deze 10dagen, zo te lezen kan dat alleen maar 1 grote party worden! A.s. di krijgen als t goed is de laatste je dingetje, want ben net zelf lekker een weekje op wintersport geweest, even wat anders dan dat warme weer wat jij daar hebt.
Misschien kunnen we een keertje op di met ze alle skypen... oh dan is t misschien wel erg vroeg voor jou eigenlijk..? xx

Joor

Hallo kleine apenkop!! Even een klein berichtje vanuit Yogjakarta, indonesie, waar ik eergister aangekomen zijn!! Haha, moest erg lachen om je verhaal, vooral de mental picture van jou op een surfplank, misschien kun je die beelden later nog prijsgeven!! Bij mij gaat de tijd ineens razend snel!! Na mijn laatste 10 dagen in Thailand in gezelschap van Jur, waar ik nog even mijn duikbrevet heb ingekopt (fijn!!! moet jij ook zeker gaan doen daar!!!) eergister ternauwernood het vliegtuig naar Jakarta gehaald, en dan zijn nu de laatste drie weken begonnen. En ik heb nog helemaal geen zin om naar huis te gaan! dus geniet maar volop daar, zoals je zelf al schreef inderdaad: time flies when you're having fun!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Frits

Pukkieee!
Wat een heerlijk vermakelijke update! Super dat je oude bekende tegen bent gekomen en dat je meteen bent opgevangen! Klinkt niet verkeerd waar je zit;) Ooh en je college verhalen, leuk dat je al zoveel internationale mensen hebt ontmoet. Je vakken komt helemaal goed!! Succes lieverd en geniet!!

xxx

Wen

Paultje!

wat een avonturen allemaal, super leuk om te lezen! En heel chill dat je nu een kamer hebt, die zowel een toplocatie als leuke roomies heeft! Alvast heel veel succes, maar vooral heel erg veel plezier komende week met de introductie, ws wordt het vooral heel veel feesten.. gelukkig zijn ze bij jou dan aan het goede adres ;) Ik zal je ook snel een persoonlijk mailtje sturen!

Dikke kus

ps ik blijf hopen op de paula-in-surf-actie foto :)

Camm

Pauliee!!

Nou mijn telepathische vermogens van vanochtend - hmm, Paula zal wel snel weer met een verhaal komen?- werden direct beloond. Wat een heerlijk verhaal, en fijn dat je intro zo leuk was! En nog eens wat heerlijk dat je daar zo snel en makkelijk zoveel leuke mensen ontmoet!! Wonen die leuke meisjes ook enigszins bij je in de buurt? Heel veel plezier met de O-week, en inderdaad, nog even diehard genieten voordat je toch ook een beetje aan de bak moet.. Hier regent het al het hele weekend en jij bent vast poepiebruin -foto's!- dus ik ben natuurlijk strontjaloers. Zullen we binnekort een hernieuwde skype-date proberen?

Kus!

Po'ke

Poela, klinkt fantastisch! IK WIL OOOOOOOK!!!!
Lekker positief nieuws allemaal, fijn om te horen, al wist ik veel natuurlijk al:) Veel plezier bij de 2e intro haha, ik spreek je snel!

Denk aan je, zusje

Taar

lieve paauull!!!
ooooh dit klinkt allemaal te leuk... super grappig dat ik ook werkelijk alles herken, maar het nadeel daarvan is dat ik ook te jaloers ben!! maar geniet jij er maar even van en dan kunnen we over een tijdje fijn bijkletsen! en jaaa tijd gaat snel, hoe erg het ook klinkt!!! heeel veel plezier met O-week.. je kan het vergelijken met een 10daagse carnaval, dus dat is fijn! haha! en je vakken klinken ook interessant, en idd geen worries: niveau daar is daar een heel stuk lager!! Verder mag je het zonnetje de groeten doen van mij en mag je zeggen dat ik em enorm mis, want het weer is hier compleet omgeslagen helaas! HAVE FUN DAAR!!!!
CHEERS!!!!

Uwer eeuwigen poezenmaat

Paulientje ik geloof dat het al aardig vaak gezegd is maar wat schrijf je vlot en grappig en makkelijk, die vakken komen zeker goed. In de tussentijd koester ik je debuut. En wat heerlijk dat je onderdak hebt gevonden! Van google maps krijg ik kwijlneigingen dus die heb ik maar snel uitgezet. Stiekem moet ik lachen omdat je toch gewoon geniet van al die intro activiteiten die we eigenlijk bestempelden als kinderachtig en voor 18jarigen (en groot gelijk, klinkt als vakantie!!). Ben blij dat je al zoveel vriendinnetjes aan het maken bent, heel veel plezier nog! Als je wat meer rust hebt, ik sta in de rij voor de skype dates!! Hakuna matata for life!

Jack

Puk!
Konings verhaal, wat een schrijftalentje ben jij! Dat vak journalistiek komt wel goed dus;)
Super te lezen dat alles goed gaat en je lekker op een fijn plekje zit!
En wat een wunderbare tripjes alweer, heerlijk zeg!
Maar inderdaad, dat kabeltje moet je even fixen want ik wacht met smacht op foto's!!! Hebben ze daar geen MediaMarkt haha?!
Have fun!
Dikke kus

Mama

Hee lieve Paula,

Daar was ie dan, je lang verwachte up-date. Klinkt allemaal "total gut". Kom net uit Duitsland, vandaar.
Geweldig verhaal, dus goede vakken gekozen; een talent moet je uitbouwen.
Denk sinds 20 min. na over "uwer eewigen poezenmaat", wie zou hier achter zitten. Wil ook best een pseudoniem verzinnen, reuze spannend allemaal.
Jij bent idd op de dag precies een maand weg, ongelooflijk. Ook ik vind "time flies", goed teken, toch?
Een lieve groet uit een tamelijk carnavalesk
Eindhoven.
Helau en Alaaf (zie je het voor je?)

Mama

Daphne

Ha Vogeltje,

Wat een blij en vrolijk bericht. Top dat je het zo naar je zin hebt. Raar he, hoe de reeele tijd en de tijd in het buitenland twee verschillende grootheden lijken te zijn.

Ik kan alleen maar zeggen, geniet! Ik ga dit weekend een carnavaltripje naar Cordoba en omgeving maken voor vier dagen.

Dag pop!

Kus

Evai

Paul!
Wat een heerlijk verhaal en jeetje wat klinkt het goed daar!! Jij vermaakt je wel daar zo te lezen.. Fijn dat je ook al wat leuke mensen hebt leren kennen. Geniet er maar goed van voordat de vakken beginnen, al heb je dan dus nog genoeg tijd om leuke dingen te doen/tripjes te maken. Chill zeg!
Ik ga je binnenkort ook ff terugmailen:) Dikke kus naar Down Under!!

Jet

Die Paula heeft het weer eens goed voor elkaar! Ga hartstikke hard door met genieten, want echt, voor je het weet zit je weer in Nederland. Maar over dat genieten hoef ik me (zo te lezen) niet druk te maken :). Leuk verhaaltje weer Paula!!
xx

Marthe

Big Bird! Dat zijn inderdaad nog eens de betere introducties! Fiks maar snel een nieuw kabeltje, want bent superbenieuwd naar je foto's.

x

Mama

Hoera, foto's! Nou leeft het toch echt. Ziet er allemaal prachtig uit, Paula. De kustfoto's hebben postcard-niveau en jij lekker bruin, daar worden we jaloers maar ....wij gaan de goede kant op.
Foto voor Taar moet je bij gelegenheid maar toelichten, ik heb geen idee.
Bedankt voor de impressies!

Liefs,

Mama

Rob (=Papa)

Mooie fotos, en zo hebben we een beetje een idee waar je zit en zo allemaal doet. Volgende keer ook een foto van Sarah, want, maar die kans is niet zo heel groot natuurlijk, zou ik haar hier in Eindhoven op straat tegenkomen, dan zou ik haar misschien niet meer herkennen, en dat zou jammer zijn, want ze is voor zowel jou als Kim een lieve steun, daar Down Under.

Die verwijzing naar Taar (=Tarissa) is er denk ik omdat, als ik me niet vergis, Tarissa in het afscheidsboekje voor Paula van o.a. die tas een foto had bijgevoegd omdat ze het leuk vond dat Paula ook zou zien wat zij zelf had gezien in Melbourne.

De dertiende Apostel is toch de mooiste. Die eerste twaalf mogen in zee bij Melbourne blijven staan, die dertiende moet wel per KLM terug naar Nederland, op gegeven moment ...

Ik heb Skype geinstalleerd en we gaan het een dezer dagen proberen, dat geheel modern telefoneren.
Nynke en ik hebben ons lang weekend in Praag geboekt, dus de tips zijn welkom.

Liefs,

Papa

Rob (=Papa)

Nu ik die foto bekijk die boven je reisverslag staat, die mooie golf, moest ik wel aan gisteren in Japan denken ... Maar jullie zitten natuurlijk aan de goede kant van het eiland, als ik de vrijheid mag nemen Australie even als eiland te zien.

Papa

Catherine

Paultje!!! Wat een heerlijke foto's! Ze maken me wel extra jaloers haha maar het ziet er echt super uit!
Krijg spontaan zin in de zomer haha.
Meer foto's zijn altijd welkom ;) leuk om te zien waar je allemaal hebt gezeten en wat je allemaal al hebt gezien (koala = leuk!).

Liefs Cath

Joelle

Wat een ontzettend mooie en leuke foto's paultje :D!! Heel veel plezier!! kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!